Anasayfa / Hayat'tan / Kaplumbağa Terbiyecisi

Kaplumbağa Terbiyecisi

Kaplumbağa Terbiyecisi

Hani şu  meşhur tablo.Osman Hamdi bey‘in ünlü tablosu.Erol AKSOY koleksiyonunda iken devlet tarafından el konuldu.Önümüzde ki günlerde 1,5 milyon $ lik açık arttırma açılış bedeliyle satışa sunulacak.

Son zamanlarda da çok karşıma çıkmaya başladı.En son  bizim evin  buzdolabında gördüm :).Tabi bizim gibilerin evine   çakma halleri girer bu resmin.

Orjinaline o kadar çok para versek Annem “bu resime o kadar paramı verilir evladım,bari buzdolabını değiştirseydik”derdi.

Zaten anneme “1,5 milyon $ açık arttırmaya çıkarılmış” desem o 1500 tl anlarya oda ayrı bi konu.

Yanlız paraya baksana abi 1,5 milyon$.Ben devletin yerinde olsam böyle 3-5 sanatçı yetiştirir bi yere kapatır boll boll taplo yaptırırım.Boğaz trafiğinden kesilen geçiş paralarından bu kadar gelmez yeminle.

Zengin adamdan parayı nasıl alıcaksın işte böyle incik,boncuk,yüzük,tablo gibi şeylere yatırıcak adam.

 

Saatlerce bıkmadan bakabileceğim mükemmel tablo.

Tatil başlangıcı şöylee bi karadenize uzanayım dedim.Eve uğramadan (orduya) direk uzun zamandır görmediğim bi dostumun yanına Trabzona uğradım.Ee tabi benide trabzonda gezdirmeden göndermek olmaz .

Bu kadar gezmenin sonucu  açlık hissi tabi,meşhur  karadeniz pidecisi varmış oraya gidelim dediler, gittik.Yedik  içtik harbi güzeldi hee.Bi yandan da mekanı kolaçan ediyorum.Vardır öyle huylarım.İstanbul dışında bi mekana girdiğimde yemeğe,menüye değilde mekana dikkat ederim.

Neyse parayı ödeyelim derken bu resmi gördüm kasanın arkasında.Zaten yerkende bol bol kesiyordum tabloyu.Ve bunu resturant sahibine sormayı düşümdüm.Eee yer kara deniz olunca,trabzon olunca verilecek cevabı gerçekten merak ettim.

Tam para ödeme kısmına geldik.Masada diz üstü pc ekranda facebook açık ve okey oynanıyor.Tam hesabı sorucaktık ki abiden ;

-Rahatsuz,okey döneyrum,bitulurmu.Diyerekten ortağına veryasın yapıyor.

Dayanamadım sordum.Bakalım ne kadar bilgisi var.

ben;merhaba tablo kimin

patron;Osman hamdi diyorlar.

ben:içimden sesli düşünür “hhmmm güzel.En azından kimin yaptığını biliyor”

ben;peki  neyi anlatmaya calışmış burda.

patron;kaplumbağalar dünyanın en terbiyeli hayvanıymış abi..Adam onu çizmiş..

ben:Ne yani yaramaz hayvanlarmıymış bunlar.

Patron:Yani,benim bildiğim kablumbağa yavaş hayvan,kaçsa kaçamaz,seside çıkmaz niye terbiye ediyorsa abi tablo işte.Bu sanatcıları anlamakta zor.Bizim oğlan bulmuş getirmiş.Pizum buralarda hep çayır çimen,yayla resimleri olur.Bu bi değişik geldi,güzel durdu duvarda.

Aslında şaşırmadım :) abi laz yerde Trabzon olunca,aşşağı yukarı duymam gereken bir cevaptı.

Demem oki;

Elinin altında internet var face,iddia sitesi acık olsun lafımız yok da yazsaydın bi google amcaya oğrenseydinya.

Bununla ilgili ceşitli yorumlar mevcut;

Osman Hamdi Bey’in bu tablosu,  geri kalmış bir toplumu çağdaşlaştırmaya çalışan bir aydının yorgun hâlini anlatmaya calıştığı yorumlanmıştır.Kaplumbağalar Lale Devri’ndeki Sadabad eğlenceleri sırasında, hava karardıktan sonra sırtlarına mum dikilerek serbest bırakılan kaplumbağalar olduğu öne sürülmüştür.

Bu yoruma göre, Sanay-i Nefise, Asar-ı Atika Müzesi, Duyun-u Umumiye gibi birçok kurumu kurmak ve yönetmek görevini üstlenen Osman Hamdi Bey, tabloda kendini terbiyeci, kendi iş yapış biçimine uyum gösteremeyen astlarını ise yemeğe ulaşmaya çalışan kaplumbağalar olarak göstererek, onları hicvetmektedir.

Başka yorumlara göre, düşünceli biçimde dikilen adam, sabır gerektiren zor bir iş olan kaplumbağaları terbiye etme işini, elindeki ney ve sırtındaki nakkareyi çalarak başarmayı ummaktadır.

Bu yoruma göre de terbiyeci Osman Hamdi Bey’in kendisidir. Terbiyecinin zorlu işi elindeki müzik aletleriyle halletmeye çalışması, Osman Hamdi Bey’in de değişime direnen bir toplumu sanat yoluyla çağdaş seviyeye getirmeye çalıştığını, bu yüzden sanat okulu ve müze açma girişiminde bulunduğunu vurgular.

Kendimce ;

Elindeki Ney ile kaplumbağa terbiyecisi olunur mu? Olunmaz.. Osman hamdi Ney’ini kendi çalar kendi dinler.

Demek ki amac  eğitmek değilmiş.Terbiyeci   nefsini yükseltmekte gururunu alcatmaktadır.Ben hep karşımdakinin hatasını düzeltmeye calıştım dönüpte kendimde hata aramadım,oysa bu saçma grur yuzunden de ne hatalar yapmışım,

sonuc;ben bu şekilde pideci patrona anlatmaya calıştım.Pideler benden olsun dedi :) bizde  35 tl lik hesaptan kurtulduk.

çok birsey değil tabikide sonuçta insan birine doğruları oğretiyor karşılıgında da  borcunu  hesap almayarak ödemeye çalışan birisi.

 

Hakkında aykutaksu

1978- İstanbul doğumlu.Karadeniz aşığı.Aslen ORDU'lu.Teknoloji ve internet tutkunu.Koyu fenerbahçeli ve Ordusporlu.Özel bir hastanenin Bilgi işlem sorumlusu.

6 yorum

  1. aykut bey soruyu trabzonda sormuşsunuz :)
    ee öyle cevapta normaldir dimi :)
    güzel yazı olmuş bende bilmiyordum acıkcası teşekürler aykut bey ayrıca iyi tatiller :D

  2. şahsen bende bilmiyordum :) teşekürler

  3. Aykut abi iyi tatiller diliyorum öncelikle..senin finallerine bayılıyorum..tembellik yapıp sadece sonuc kısmını mı okusam diye düsünmüyor değilim :))) yazı için tebrik ederim ellerine saglık..

  4. :) komikmiş.aykut bey tatile cıkıyorsunuz haberde vermiyorsunuz he.siz bole değildiniz cok değiştiniz :) unutmayınız bizleri istanbula gelince kalabalık bi iftar yapalım :) iyi tatiller

  5. sitene yorum kısmını kapatınmı yazamıyorum bırsey :)

Bir Cevap Yazın