Anasayfa / Hayat'tan / Ramazan Ayı ve Oruç

Ramazan Ayı ve Oruç

Ramazan Ayı ve Oruç

Yaklaşık 17 yaşından beri oruç tutarım.İlk kez  bu mevsimde oruç tutmak nasip oldu.Hatta onuda geç bu kadar uzun süreli oruç kalmakta diyelim.Doğru olsada ben pek sahura kalkan birisi değilim.O yüzden gece 12-1 gibi yer yatarım.Bu da oruçlu kalmak için bana baya uzun süre oluyor tabi.

O zaman ben daha mı fazla sevab alıyorum :P tabiki işin şakası bu.Yok öyle birşey :)

Böyle yapmamın nedeni aileden uzak tek yaşamam aslında.Her zaman böyle olmuyor tabi bazen özelliklede hafta sonları arkadaşlar misafir oluyor.O zaman sahur olayını geceleri bir başka güzel olan Eyüp‘e gidip yapıyoruz.Eğer hiç sahur denemediyseniz şiddetle tavsiye ederim.

Çevremde hep yazın nasıl oruç tutucağız endişeleri vardı.Valla ne yalan sölim hiç aklıma getirmedim.Belkide sigara içme alışkanlığım olmadığı içinde tedirgin olmamışımdır bilemiyorum.Tek endişem Su olayıydı :) .

Ama böle düşünerek te beyni koşullandırıp aslında oruça karşı  mağlup başlıyorsunuz.Bırakın abi düşünmeyin ramazan geldiyse hoş geldi sefa geldi biz inanalar için ise oruç tutulucaksa tutucaksın..

Sıcaklığı ,dayanma gücünü, susuzluğu sen düşünme o Allahın işin sen niyetini yap tut orucunu o kolaylık gelir sana .

Tabiki ilk günden bazı şeylerin alışkanlığı olduğundan zor olucak; mesela ben her sabah çay içmeden işe başlayamam ilk gün bi ara elim arar gibi oldu.Ehh o kadar olucak artık 2-3 günden sonrada alışıyorsun zaten.

Oruç için en ilk maksat sabır ise, bu sabrı kendimizi alıştırmayılız ki ileride dünya haliyle çıkacak zorlukları sabırla yenelim değilmi.

Bazı insanların açlığa tahamulu yok tabi.Çevremde bu yuzden agresifleşen insanlar bile gördüm :) Allah yardımcınız olsun.Çok şükür ki acıkma hissi ne bilmem.

Ona dayanamıyorum buna dayanamıyorum  sözleriyle beyninizi kurcalamayın.Mesela bu lafları çalıştığım kurumdaki insanlardan  çok duydum.Aslında bu bi alışkanlıkta olmuş.Ramazan oruç olmasaydı bu sefer işin yoğunluğundan yada ne bilim ailevi sorunlardan maddi manevi sorunlardan sızlanıp dururdu insanlar.Bizde vehbi koç’un torunu değiliz hani her şeye sızlanmak itiraz etmek zamanla alışkanlık haline gelip hayatta coğu seylerden tat alamaz olursunuz.

Ben kendimce şanslı olduğumuda düşünüyorum.Mesela klimalı odamdayım, sıcaktan sızlanmam orucun zor olması demem nankörlük olur.Ya bu mevsimde bağında bahcesinde calışan köylü halkımız.Bunuda düşünmek lazım.

Şimdi ben nasıl sızlana bilirim bu durumda aslanlar gibi tutarım oruçumu.

Şimdi şöylede düşünebilirsiniz;

*birader senin klimalı çalışma  odan var öbürüde bağda bahcede çalışıyor oda sızlanmıyor.

Evet doğru ama o kişi biliyor ki akşam oturduğunda yiyecek yemeğide var karnıda doyucak.Dünyanın , özelliklede afrika gibi bölgelerindeki aç insanlar saati yok, yarını yok, buldumu yer değilmi.

Ne demiş atalarımız beterin beteri vardır.

O yüzden bulunduğun duruma şükür et.Ama fazlasını kazanmak için  insan gibi çaba sarfet çalış kazan.Allah sana akıl veriş.

Oruç öyle bi ibadettir ki riyanın karışması mümkün değildir.ancak oruç sadece fiziki olarak açlık olarak algılanmamalıdır;bu konudaki bir hadis-i şerifte şöyle buyrulmaktadır;”oruç bir kalkandır. oruçlu kötü söz söylemesin. kendisiyle itişmek ve dalaşmak isteyene iki defa “ben oruçluyum”desin ve uymasın”

Çocukluk yıllarında (7-8 yaşlarında) babanannem ve dedemin yanında büyüdüm ozamanları hatırlardım sahurda köyün gencleri (şu an yaşlıları) kapının önüne gelip bi mani uydurup dedemden parayı kopartırlardı.Ne güzel birşeydi o yaw .ilk duyduğumda hep rüya zannederdimde :) ozamnları babaanneme;

++”ben büyüyünce davulcu olucam”  demiştim :) .

oda bana “davulcu olma olum,sana kız vermezler,oku adam ol” derdi

sonuç;okudum adam oldum ama bekarım

Başka bi güzellikte hep birlikte olmak.İftara,sahura yer mekan bulup   kalabalık yemek yemek,kimin asker anıları kiminin üniversite anıları muhappetinde dibine vurmak..

hatta can ciğer dostlarıma birde şöyle twit bile atmıştım


Yazın denk gelmesinin bi güzel tarafıda iftar zamanı evlerden yükselen çatal kaşık sesleri.Gecen akşam bi yere davetliydim biraz geç kaldım cadde de hızlı adımlarla yürürken  havanın sıcak olmasındna dolayı  hemen hemen evlerin camları açıktı tabi ve  iftar zamanı  o sesleri duydum birde buna kalabalık sofrada gülme eylenme sesleride eklenince  gayet hoş bi durum olmuştu.

Birde diğer taraftan bakalım bağnaz  insanlara.yazılı basında görsel basında coğumuz okumuştur.erzurumda ,sivasta (öğrenci yurtları) oruç tutmuyor diye darb edilen insanlar.Hani anlamıyorum arkadaş sen bu adam oruç tutmuyor diye dövüyorsunda sanıyormusun ki Allahta seni cenneti vaat ediyor.Tutar tutmaz kardeşim sana giren cıkan ne .

Şunu herkes anlasın, herkesin ibadeti kendinede benim oruc tutmam üst katta oturan komşuma hic bir faydası yoktur.O komşunun kapısını çalmak içinde illaki ramazan ayında olmanada gerek yoktur,her hangi bir gün herhangi bir ay çal kapısını yaptığın yemekten bir parça ver.

Dini ben bireysel yaşamaktan yanayım kimse kimseye neden oruç tutuyorsun kendine eziyet ediyorsun sormadığı sürece  karşı tarafında nie oruç tutmuyorsun bre zındıt deyip dövmeye hakkı yok.

Oruçlu olup iş güc aile cevresinde kalb kıranlar.oruçluyum sinirliyim duruşu oruçluyum cool davranışlar bunlar ne oluyor arkadaş.Allahın işine karışmayayım tabi ama böyleyse tutmayın gerek yok kötü örnek oluyorsunuz.

Ramazan aç kalmak değil bi takım alışkanlıklar edinmek,bir araya gelmek,güzel sohbet etmek,gözün na mahrem yerlere gitmesini engellemek,tatlı dilli olmak,komşunun kapısını çalmak,bu alışkanlıkları ramazan bittikten sonrada devam ettirmek.

Tutan tutmayan herkese hayırlı Razamanlar…

Hakkında aykutaksu

1978- İstanbul doğumlu.Karadeniz aşığı.Aslen ORDU'lu.Teknoloji ve internet tutkunu.Koyu fenerbahçeli ve Ordusporlu.Özel bir hastanenin Bilgi işlem sorumlusu.

Bir Cevap Yazın